אומגה 3 בהריון – כך תעשי זאת נכון

במהלך ההריון גופך הופך לכלי הרכב, הבית ועצם החיים עבור העובר. כיצד נשמור עליו על מנת שיספק לך ולו את האנרגיה הדרושה לעבור את המסע של ההיריון והלידה? אז את מכירה כבר את החומצה הפולית, ובוודאי כבר התרו בך לא לזלזל בברזל, הכירי את החברה הנוספת בצוות השמירה על גופך – אומגה 3.

מהי אומגה 3 ומדוע היא כל כך חשובה בהריון?

 אומגה 3 מורכבת בעצם מ3  חומצות שומן ייחודיות שיחדיו מהוות רכיב מהותי של מערכת העצבים המרכזית במוח. התהליכים שהן לוקחות חלק פעיל בהן הם: הולכה עצבית, בהפחתת דלקת, בקרישיות דם, במבנה המוח, ברשתית העין בחלב האם ועוד. לצערנו גוף האדם אינו יכול לייצר בעצמו את חומצות השומן אומגה 3 ואנו חייבים להשיגן מהמזון. את חומצת השומן הראשונה ה  ALAניתן למצוא במזונות צמחיים כגון שמן קנולה, שמן וזרעי פשתן, אגוזי מלך, קטניות וירקות עליים ירוקים. חומצות השומן הנוספות באומגה 3 הן הקריטיות ביותר והן לב ליבה של האומגה 3 ה DHA  וה EPA שעד היום האמינו כי ניתן לצרוך אותם אך ורק מדגי ים ואפשרי בכמות מזערית להתמירן מחומצת ה ALA .

כבר בראשית היווצרותו ובעודו ברחם, זקוק העובר ל אומגה 3. 60% ממשקלו היבש של מוח העובר הוא שומן, והשומן הנפוץ ביותר במוח הוא DHA מקבוצת חומצות השומן אומגה 3. חומצת השומן DHA  היא זו שאחראית לעצבי הראייה הנוצרים בראשו של העובר, מערכת העצבים המתהווה ובעצם יש לה השפעה מכרעת על עתידו של הילוד בהתפתחות המוח והעצבים. לא רק ברחם אלא גם בזמן ההנקה, לחומצת ה DHA המועברת אל הרך הנולד מאמו יש השפעה על התפתחות חדות הראייה, שיפור הקשב, בדפוסי שינה טובים יותר ובשיפור בתנועה הספונטנית.

עד כאן זה מובן – את חייבת ליטול אומגה 3 להתפתחות מוחית תקינה של ילדך. אך האם ידעת שחומצות אלו המופקות מדגי ים עלולות דווקא להזיק בזמן שכביכול באו להואיל?

שלום ותודה לדגים

עד היום האמינו כי יש רק דרך אחת לייצר את חומצות ה ה DHA  וה EPA – דגי ים. ולא סתם דגי ים אלא כמות אדירה של דגי ים בעיקר של מים עמוקים ומצפון כדור הארץ. בדגי ים אלו מלבד אומגה 3 מסתתרים כמה וכמה חומרים העלולים להזיק להריון ולעובר יותר מהתועלת שתביא הכמות הנמוכה יחסית של אומגה 3 שניתן להתמיר מהם. הסכנה הראשונה: כולנו יודעים שאחד האיסורים הבסיסיים ביותר בהריון הוא אכילת דגים וזו בשל היותם קן נוח לטפילים ולווירוסים רבים, אך סיבה קריטית יותר היא מתכות כבדות – דגי ים ידועים כעמוסים במתכות כבדות ובראש ובראשונה כספית. למעשה מנהל התרופות האמריקני מזהיר נשים מפני הסכנות במתכות כבדות וכספית בדגי ים.

בהנחה שאת מודעת לכך את בוודאי תאמרי כי צריכה של אומגה 3 מדגים אפשר לעשות דרך הטבלייה הצהובה שכולנו מכירים. אם כן – חשבי שנית!

מהמקור ישר לעוברך!

בואי נגלה לך סוד – האומגה 3 שאת כל כך צריכה עבור עוברך מקורה כלל אינו בדגים.

 דגים הם קבלן המשנה של חומצות השומן  EPA ו DHA ומקורן בכלל מגיע  מפלנקטונים ואצות. האצה העשירה ביותר בשתי חומצות השומן היא אצת ים מיקרוסקופית מסוג Schizochytrium

 והיא המקור לאומגה 3 בגופם.

אנו באקוסאפ מייצרים את האומגה 3 ישירות מן האצה כך שלא רק שהיא נטולת מתכות כבדות וכספית, הריכוז של החומר הפעיל בה גבוה לאין שיעור מכל אומגה 3 אחרת בשוק.

 אומגה 3 יציבה, טבעית וליפזומלית!

אחד הדברים החשובים ביותר שכדי לדעת על אומגה 3 , זה שהיא חייבת להיות יציבה על מנת שתהיה אפקטיבית ושהחומר הפעיל בה לא יתחמצן. על מנת שהיא תהיה יציבה וטרייה נקטנו בכמה שיטות ודרכים: ראשית, הוספנו לה ויטמין E ושמן רוזמרין, שני נוגדי חמצון חזקים ביותר. שנית, בתהליך הביקבוק יש שימוש בחמצן אך אנחנו משתמשים בחנקן המסייע ליציבות הפורמולה ושלישית – הדובדבן שבקצפת, הטכנולוגיה המהפכנית ששינתה את עולם תוספי התזונה – הטכנולוגיה הליפאזומלית!

בתהליך זה אנו לוקחים כל מולקולה של אומגה 3 ועוטפים אותה בפוספוליפידים (הם אבני הבניין של התאים בגופנו) ויוצרים מולקולה שומנית עגולה בשם ליפוזום, התא מזהה את הליפוזום כמבנה ביולוגי מוכר וכך האומגה 3 חודרת אל תוך התא בזמינות ביולוגית שאין שנייה לה.

הייצור הליפוזומאלי מבטיח טריות של החומרים הפעילים, מכיוון שהחומר הפעיל נשמר בתוך מעטפת הליפוזום, חמצן אינו יכול להגיע לחומצות השומן באומגה-3 כיוון שהן מוגנות על ידי הקרום הדו-שכבתי של הליפוזום, כך שהאומגה 3 הליפוזומאלית שומרת על יציבות, טריות ויעילות ברמה הגבוהה ביותר.

 

אומגה 3 בהריון
אומגה 3 בהריון