הווסת כבר לא סדירה כמו בעבר, גלי חום מתפשטים בגופיכן, כאבי ראש פוקדים אתכן יותר ויותר, אתן סובלות מיובש בנרתיק, חשות עייפות יותר מתמיד ואף מתעוררות אצלכן בעיות שינה. ברוכות הבאות לגיל המעבר, הגיל בו השינויים ההורמונאליים של גופיכן גורר אחריו שינויים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים כאחד. מהם תסמיני גיל המעבר וכיצד ניתן להתמודד עימם? המשיכי לקרוא.

 

מנופאוזה (הפסקת המחזור החודשי), מהווה את הסימפטום העיקרי לגיל המעבר, והיא מופיעה אצל כלל הנשים מעל גיל 45. ברוב המקרים, המנופאוזה מעידה על תחילתה של תקופה האורכת בין שנתיים לעשור, תקופה אשר זכתה לכינוי: גיל המעבר.

גיל המעבר

ברמה הפיזיולוגית, גיל המעבר מלווה במספר רב של שינויים הורמונאליים בגוף האישה, וזאת לאחר שהשחלות  חדלו מלייצר ביציות ולהפריש הורמוני מין נקביים. חלק מהשינויים ההורמונאליים הינם קצרי מועד וחלקם ארוכי מועד.

סימפטומים קצרי טווח הפוקדים את גוף האישה במהלך תקופת גיל המעבר יבואו לידי ביטוי בגלי חום המלווים בהזעת יתר, דופק מואץ, יובש בנרתיק, ירידה בחשק המיני, הופעת דימום מהנרתיק, הפרעות במתן שתן, עצבנות, דיכאון ועוד. תסמינים אלו אורכים בין מספר שבועות למספר חודשים, וזאת בהתאם למצב בריאותה הכללי של כל אישה.

סיפטומים ארוכי טווח יבואו לידי ביטוי בתסמינים הבאים: דלקות וזיהומים חוזרים ונשנים בשלפוחית השתן, דלדול מסת העצם, סיכון למחלות לב וכלי דם, עלייה בלחץ הדם ועוד.
תסמינים אלו אורכים בין מספר חודשים למספר שנים, וזאת בהתאם למצב בריאותה הכללי של כל אישה.

בנוסף לכל המופיע לעיל, קיימות לא מעט תופעות גופניות הפוקדות את גופן של הנשים במהלך גיל המעבר. תופעות אלו כוללות בין היתר: עלייה במשקל, כאבי שרירים ומפרקים, בעיות במערכת העיכול, בעיות חניכיים, עייפות, חוסר שיווי משקל, נשירת שיער, יובש בעור ועד.

 

תסמיני גיל המעבר –כיצד מתמודדים איתם?

כיום, יותר ויותר נשים פונות אל הגישה הטיפולית- הטבעית בתסמיני גיל המעבר. גישה זו מורכבת משילוב בין תזונה נכונה, נטילת תוספי תזונה, קיומה של פעילות גופנית סדירה ושימוש בצמחי מרפא.

מאילו מזונות מומלץ להימנע בתקופת גיל המעבר?

  •  מומלץ לא לאכול מזונות מעכבי ספיגת סידן כמו משקאות תוססים ולהמעיט בשתיית קפאין הנמצא בקפה, תה, שוקולד וקולה.
  •  נסו להימנע משימוש מוגזם במלח – לא מומלץ לאכול ירקות מוחמצים במלח, חטיפים, כמו ביסלי, תפוצ’יפס וכדומה, גבינות   מומלחות, דגים מעושנים ונקניקים.
  •  יש להימנע ממזון מתובל חריף וממשקאות אלכוהוליים, העלולים להחמיר את גלי החום.
  • המנעו לחלוטין מאכילה של מוצרי חלב.

 

    לקריאת 10 עובדות על מוצרי חלב

מה הקשר בין מוצרי חלב לאוסטאופורוזיס

        לקריאת מאמר על פורמולה מקצועית לשיקום העצם והמפרקים

       לקריאת מאמר על סידן