המעבר לצמחונות או טבעונות מלווה בדרך כלל בדאגה לגבי מחסור בויטמין B12, אך כיום מחסור זה קיים גם אצל מי שאוכל בשר בגלל סיבות שימוש באנטיביוטיקה, בעיות במערכת העיכול, זיהום סביבתי, בעיות בספיגה, זיהום במזון וכו'.

המקור הטבעי של ויטמין B12 הוא באדמה והוא מתקבל כB12 בשילוב עם חיידקים היושבים במעי הדק. לפני שהעולם המערבי אימץ חיים כה סטריליים בני האדם היו אוכלים את המזונות ללא שטיפה וכך היו מקבלים את ה B12 שלהם. כיום אין לנו ברירה אלא לקבל B12 כתוסף תזונה, ועדיף כזה שיהיה הכי קרוב לצורה הטבעית – מתילקובלמין.
ויטמין B12 במזון

ויטמין B12 במזון

ויטמין B12 מצוי בעיקר במזונות מן החי – בשר, איברים פנימיים, דגים וביצים. גם בתעשיית הבשר הבינו במהלך השנים האחרונות את החיוניות בצריכת ויטמין B12 בקרב בעלי החיים (לצרכי הגידול בלבד), ומרבית מגדלי הבקר מוסיפים כיום את הויטמין כתוסף תזונה למזון אותו צורכים בעלי החיים. גם פעולה זו איננה מבטיחה לאנשים האוכלים בשר צריכה מספקת של ויטמין B12, וזאת מכיוון שאכילת בשר גורמת לתת חומציות בקיבה (מה שמכונה בשפה המקצועית: היפוכלורידיה), דבר המוביל בהרבה מקרים דווקא לתת-ספיגה של ויטמין B12. מה גם שבעלי החיים עצמם מקבלים את הויטמין כתוסף תזונה.

 

כל מה שחשוב לדעת על ויטמין B12 

למה חשוב ויטמין B12 בנוזל

למה חשוב לשלב B12 עם חומצה פולית