תזונה בריאה היא גורם מרכזי בהפחתת הסיכון למחלות לב

בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות תזונתיות אשר יסייעו גם לכם לשמור על אורח חיים בריא, וכפועל יוצא מכך להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

detox

טיפים, המלצות תזונתיות למניעת מחלות לב וכלי דם

  • הקפידו לאכול 5 מנות (אפשר גם יותר) של פירות וירקות במהלך היום. מרבית הפירות והירקות מהווים מקור טוב לסיבים, ויטמינים ומינרלים, ומרביתם דלים בשומן, קלוריות, נתרן וכולסטרול.
  • הקפידו לשלב בתפריט היומי שלכם דגנים מלאים, לרבות, אורז, פסטה, ירקות עמילניים (אפונה, תפוחי אדמה, תירס, שעועית ודלעת). מזונות אלו עשירים בויטמינים מקבוצת B, והם שופעים בברזל וסיבים מצד אחד ודלים בשומן וכולסטרול מצד שני.
  • הקפידו להימנע ממוצרי מאפה עתירי שומן כגון: בורקסים, קרואסונים, גבינות עתירות שומן וכדומה.
  • הקפידו לשלב בתפריט היומי שלכם מזונות עתירי חלבון בריא כגון: קטניות, אגוזים וזרעים. מזונות אלו עשירים בברזל, ויטמינים מקבוצת B ומינרלים.
  • העדיפו לבשל באמצעות אפייה, צלייה או אידוי והימנעו ממזונות המצריכים טיגון בשמן עמוק.
  • הגבילו את צריכת השומן הכללית ל-30% מסך הקלוריות היומית, מתוכם כ-10% בלבד של שומן רווי.
  • הימנעו ממזונות עתירי שומן רווי כגון: חמאה, גבינה, חלב מלא, גלידה, בשר שומני, שמנת חמוצה ועוד.
  • הימנעו משומן טרנס המצוי במזון מעובד, מזונות מטוגנים, מאפים למיניהם, ומרגרינה קשה.
  • הגבילו את צריכת המשקאות הקלים העשירים בקלוריות וסוכר.
  • הפחיתו את צריכת הנתרן לכדי 2,300 מ"ג ליום (כמות השווה ערך לכפית אחת של מלח). על מנת להקפיד על כך יישמו את ההמלצות הבאות: הימנעו מהוספת מלח למאכלים מבושלים, במהלך הקניות בסופר בדקו ברשימת הרכיבים מהי תכולת הנתרן למנה, הימנעו ממרקים משומרים, ארוחות קפואות וירקות משומרים.

למאמר מקיף ומעמיק על כל מה שרציתם לדעת על אכילה בריאה