תוספי תזונה לחיטוב: כמה תוספים שכדאי להכיר

חיטוב – מצב שבו יש בגוף פחות שומן ויותר שריר. נהוג לחשוב שבאמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית מאסיבית ניתן להגיע לרמת חיטוב גבוהה, אך האם ידעתם כי צריכה של תוספי תזונה וויטמינים מסייעת לגוף להפטר מהשומן העודף ועוזרת למטבוליזם ולגוף להראות במיטבו? במאמר הבא נדבר על כמה תוספי תזונה לחיטוב.

חיטוב מתחיל מבפנים החוצה

הגוף הוא מכונה מתוחכמת. אם “נתדלק” אותה נכון בזמן המתאים –  נפיק ממנה הרבה יותר כושר, הרבה יותר חיטוב ובפחות זמן. וזה לא רק  לספורטאים אולימפיים אלא גם לכל מתאמן מזדמן בחדר הכושר. כמו כל אחד מאתנו.

כל מאמן וכל רופא יגיד לכם כי דבר ראשון בדרך לגוף חטוב הוא שינוי התזונה שלכם.  על־מנת להשיג את התוצאות הכי טובות מהאימונים, חשוב לאכול נכון ומתאים.

השילוב בין תזונה נכונה וספורט הוא הכרחי – בכל אימון הגוף “מפרק” קצת את השריר, ואם לא נקפיד על תזונת ספורט נכונה, ולא ניתן לו את “אבני הבניין” לאחר האימון (החלבונים), הוא ימשיך לפרקו במקום לבנותו. לפני האימון מומלץ לתת לגוף את הדלק שלו – פחמימות. מומלץ חטיף דגנים ממריץ, לאחר האימון ניתן לגוף חלבון – זה יכול להיות מהחי כגון גבינה או ביצה או מן הצומח קטניות וסוגי עדשים למינהם.

ויטמין B

המגנזיום- מינרל הספורט

כל הכבוד- נרשמתם לחדר כושר ואתם מתחזקים תזונה לתפארת, מה השלב הבא? לתת לגוף שלכם מינרלים מאוששים שעוזרים לו לחזור לעצמו לאחר פעילות גופנית קשה.

שמדברים על תוספי תזונה לחיטוב, כדאי לדעת כי מגנזיום הוא מינרל שכל ספורטאי מחזיק בכיס – הוא מינרל הנמצא בטבורה של כל פעילות מטבולית והוא הכרחי לנו עד כדי כך שהמדענים מכנים אותו “מינרל החיים”. אז איך הוא משפיע על גופנו? המגנזיום בראש ובראשונה עוזר לנו למלא מצברים . מומלץ לקחת את המגנזיום לאחר פעילות גופנית על מנת להתמודד עם האיבודים המתרחשים במהלך ולאחר הפעילות.

ניתן לקחת את המגנזיום בסיום היום לפני השינה בכדי  לעזור לגוף להרפות את השרירים, לעודד את פירוק חומצת חלב ולהתאוששות. ידוע כי התאוששות השרירים וגדילתם מתרחשת במהלך השינה. אחרי אימון אינטנסטיבי אתם מרגישים שמחר הולך להיות יום “מכווץ” במיוחד – קחו לכם תוסף מיד לאחר הפעילות.

קומפלקס ויטמני B

מלבד היותם חיוניים לכל תהליך בעולם החי, ויטמיני הB עוזרים למטבוליזם המתקתק כמו שעון וזאת בגלל כמה סיבות- הם עוזרים לירידת לחץ נפשי שבגללו מופרשים הורמונים הגורמים לשומן בטני, הם מסייעים לגוף להפוך פחמימה לאנרגיה במהירות, הם מנקים רעלים מן הכבד, הם מזרזים את מערכת העיכול ומשרים רוגע ועוזרים למנוע אכילה רגשית.

אז לפני שאתם עולים על ההליכון עשו עוד צעד בכיוון הנכון ומלבד תזונה נכונה ופעילות גופנית, תנו לגוף שלכם תוספי תזונה כדי להוציא את המיטב מהאימון.

השאר תגובה