טיפול בתשישות? כולנו היינו עושים הכל בשביל עוד שעת שינה פה ושם אך לרוב מתמודדים בגבורה עם העייפות.

אך מה קורה שתקופה ארוכה גם כאשר ישנים שינה ארוכה ואיכותית חשים תשושים?

“אני גמור מעייפות” ו”כל ערב אני צונחת למיטה כמו שק תפוחי אדמה ” הם שני משפטים שרופאי המשפחה שומעים לפחות פעם או פעמיים ביום. ואכן עייפות היא תופעה מאוד שכיחה: 20% מאתנו סובלים מעייפות ממושכת המפריעה לתפקוד. נשים סובלות מהתופעה פי שניים מגברים.

מלבד המגדר, נמצא גם קשר בין עייפות לבין גיל ומקצוע: מבוגרים עייפים יותר מצעירים , ומי שעובד עבודה פיסית או מרובת שעות  עם גלישה לתוך הלילה, עייף יותר. גם מי שהתלונן בעבר על עייפות או סבל בעבר מדיכאון או מהפרעה פסיכיאטרית אחרת נמצא בסיכון לסבול מעייפות.

עייפות

אומנות הפיהוק – למה אנחנו עייפים?

עייפות היא התחנה האחרונה והטבעית של מכלול תהליכים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים. אך  רק אצל 10% מהמתלוננים על עייפות תימצא אבחנה רפואית שהיא הסיבה לעייפות. אז מה יכול להתחבא מאחורי הפיהוק?

שלל בעיות פיסיולוגיות ופסיכולוגיות, זה יכול להיות חוסר פעילות גופנית בסיסית, הפרעות נפשיות, אירועים טראומטיים מתמשכים חברתיים  או פסיכולוגיים והפרעות שינה. אך גם אנמיה, בעיות כבד ,סכרת, זיהומים נגיפיים ממושכים כמו מחלת הנשיקה, בעיות לב כרוניות וכדומה.

אם אתם חשים תשישות ועייפות מתמשכת לפני שאתם רצים למרפאה הקרובה נסו מספר שיטות טבעיות, יכול להיות שהעיפות נובעת ממחסור בויטמינים חיוניים כמו למשל קומפלקס ויטמני B.

אפ על הרגליים!

עירנות

אז מה יכול להשאיר אותנו עירניים וחיוניים? הנה מספר דרכים –

רוצים לטפל בתשישות? יש כמה דרכים לעשות זאת ובצורה טבעית:

אכלו דגנים:

על מנת להגביר אנרגיה, עלינו לאכול מזונות שמחזקים ומזרזים את חילוף החומרים בגוף ומשמרים בו רמת אנרגיה קבועה. הדגנים המלאים משחררים סוכר באיטיות ומספקים לגוף זרם קבוע ויציב של אנרגיה.

קחו קומפלקס ויטמני B

בעבר נהוג היה לחשוב ש  B12 לבדו ימנע עייפות כיוון שהוא מקושר לאנמיה. אך כיום אנו יודעים שהמונח “ויטמין B” הוא בעצם תשלובת של ויטמינים העובדים יחד ומעורבים בתהליכים בגופנו כמו מטובוליזם, זרימת דם, מערכת העיכול. תהליכים אלו כאשר אינם פועלים בצורה תקינה, יוצרים תחושת עייפות. קומפלקס ויטמיני B עוזר להטיב את פעולתם של תהליכים עלו ובכך מסיע לחיוניות ועירנות.

נסו מגוון צמחי מרפא

שורש ג’ינססנג ידוע במזרח כבר אלפי שנים כממריץ ונותן אנרגיה לגוף וכמו כך גם הרוזמרין. תה ירוק מצוין לא רק כמשקה מעורר, הוא גם נוגד חימצון חזק במיוחד ולצד עיירנות, יגן על גופכם מפגעי הזמן ומחלות.

פעילות גופנית

לא סתם נאמר “הבטלה היא אם כל חטא” כאשר אנו מתמכרים לספה והפעילות הגופנית שלנו יורדת, כך גם מצב הרוח ומכאן הדרך לעייפות ודכאון קצרה במיוחד. פעילות גופנית משחררת אנדרופינים “הורמוני אושר” – זו הדרך של הגוף להגיד לכם להמשיך ולתת לכם חיזוק חיובי על כך. שימו לב שאחרי פעילות גופנית תהיו רעננים ועירניים הרבה יותר.

אז אל תרדמו בשמירה – על גופכם!

השאר תגובה