לא צריך להיות מדען גדול כדי לשים לב שגופנו הופך רגיש עם השנים ופרוץ לשלל מחלות.הסיבות לכך מגוונות- התזונה שלנו לקויה ואינה מספקת לגוף את כל שדרוש לו להתמודדות עם חיידקים,שינויי טמפרטורה ותשישות גופנית ממאמץ יתר.

מהי המערכת החיסונית בעצם?

המערכת החיסונית נחלקת לשתי מערכות: המולדת והנרכשת. שתי המערכות שונות זו מזו במהותן, אך הן שלובות זו בזו ופועלות בתיאום. כל אחת משתי המערכות מפעילה מנגנונים שונים אשר מעוררים, מגבירים ומייעלים את התגובה של המערכת השנייה.יתרה מזאת  שתי המערכות תלויות זו בזו: רכיבים של המערכת החיסונית המולדת נחוצים לצורך תפקודה היעיל של המערכת החיסונית הנרכשת, ולהיפך. שילוב זה בין שתי המערכות מאפשר הגנה מיטבית לגוף מפני גורמים חיצוניים. אנו יכולים לעזור לשתי המערכות לתפקד בצורה אופטימלית כשאנחנו שומרים ומתחזקים אורך חיים בריא.

מגיל צעיר מלמדים אותנו כמה חשוב אורח חיים בריא, זה מאריך חיים ותורם לחיוניות ולתפקוד כללי טוב יותר של כל מערכות הגוף. כשאנחנו שומרים על הגוף שלנו, הוא שומר עלינו בחזרה – זהו כלל ידוע, חשוב להקפיד על תזונה נכונה עשירה בירקות ופירות אך לצידם כדי לתת חיזוק למערכת החיסונית מומלץ לקחת תוסף תזונה.

תוספי תזונה ובריאות

למה להוסיף תוסף?

היום רוב המזון שלנו מעובד ובתהליך האיבוד הולכים להם גם הויטמינים החשובים לפעילות גופנו ולתפעול המערכת החיסונית, כך שבפועל אנחנו לא מקבלים את הכמות המספקת של ויטמינים מהתזונה שלנו. לשם כך ממליצים כל הרופאים פה אחד ליטול תוסף תזונה – הוא מחזיר את איזון הויטמינים ובמיוחד בעונות מעבר של אקלים משתנה תדיר הוא שומר על תפקוד המערכת החיסונית.

אז איזה ויטמינים מומלצים במיוחד?

ויטמינים ומינרלים מחזקים  את מערכת החיסון ובעיקר מסיעים לה להשלים חוסרים כתוצאה מאורח החיים המודרני שכולל תזונה לקויה, מיעוט בשעות שינה, סטרס והרגלים שלא מוסיפים בריאות כמו עישון ושתיית אלכוהול.

קומפלקס ויטמני B

ויטמני B משתתפים בשלל תהליכים חיוניים בגוף הקשורים לפעילותה של המערכת החיסונית. במיוחד ויטמין B9 הידוע כחומצה פולית ומצוין לא רק לנשים בגיל הפוריות אלא לחיזוק המערכת החיסונית של ילדים, וויטמין B5 שנמצא בכל תהליך המתבצע בגופנו ודרוש לנו לעמידות בפני חיידקים. קומפלקס ויטמני B משלב ויטמינים אלו ובנוסף משלב עו מקבוצת ויטמני B לגוף חזק וחיוני. לפרטים נוספים

ויטמין B12

ויטמין B12 הוא הויטמין החשוב ביותר לצרכי ההתפתחות של גופינו, וזאת בשל העובדה שהוא קשור להליכי ייצור של החומר הגנטי (DNA) בתאי הגוף. הויטמין משמש גם ליצירת תאי דם (בעיקר כדוריות דם אדומות) על ידי מח העצם, ומחקרים מדעיים רבים כבר הוכיחו כי ויטמיןB12 הינו בעל חשיבות מכרעת בכל הנוגע לפעילות תאי המוח, הזיכרון ומצב הרוח. כפועל יוצא מכך, ויטמין B12 נחשב לויטמין הנחוץ ביותר (בכל גיל) לשמירה על המערכת העצבית בגוף. חוסר ב B12 גורם לחולשה כללית, בעיות זיכרון, בעיות קשב וריכוז ועוד.

חשוב לדעת שיש הבדל מהותי בין B12 סינטתי (נקרא גם ציאנוקולבמין) ל B12 טבעי (נקרא מתילקובלמין).

לפרטים נוספים.

ויטמין C

ויטמין C הכרחי לחידוש רקמות שטחיות, בנייה של עצמות ותיקון של כדוריות דם אדומות.

חשוב במיוחד לילדים אשר נמצאים בגדילה מתמדת. עוזר לשמור על החניכיים, ומחזק כלי דם, חשוב במיוחד למזעור חבלות משריטות ונפילות. בנוסף ויטמין C הכרחי לתהליך של ריפוי פצעים. מחזק מאוד את המערכת החיסונית ומונע התפרצות זיהומית דרך תגובת הלימפוציטים ופעילות “תאי ההרג הטבעי”.

ויטמין C משחק תפקיד קריטי במספר תהליכים ביוכימיים בגלל פעילותו כקו-פקטור למספר אנזימים. הוא מעורב בביוסינטזה של קולוגן וקרניטין, במטבוליזם של טירוסין, מוליכים עצביים, תרופות וסטרואידים, כמו כן עוזר לגוף לספוג ברזל מהמזון.

ברזל

ברזל בגוף מעורב בכל התהליכים החיוניים המתרחשים בתוך גופינו, לרבות תהליכי צמיחה וגדילה, וכאשר הוא נמצא בחסר, תהליכים אלו נפגעים, ולאורך זמן נוצרת פגיעה מהותית בתפקוד המערכות החיוניות בגוף.

התסמינים השכיחים למחסור בברזל יהיו : הרגשה של חוסר נשימה אחרי מאמץ קטן, עייפות יתר, דפיקות לב (התחושה של פעימות לבכם, באופן חריג במהירות או בקצב לא סדיר), צלצולים באוזניים, תחושת טעם שונה בפה, ציפורניים חלשות ושבירות, כאב ויובש בקצוות הפה.
חשוב לדעת שרוב סוגי הברזל יגרמו לבעיות עיכול וכאבי בטן לכן תמיד חשוב להעדיף ברזל מסוג ביס-גליצינאט, נספג פי 5 טוב יותר מכל ברזל ואינו גורם לתופעות לוואי. לפרטים נוספים

השאר תגובה