למה תזונה לא בהכרח מספיקה?

כשאנחנו חושבים על בריאות אנחנו קודם כל חושבים על התזונה שלנו כמקור העיקרי. מעניין לציין שהיום דווקא שני הויטמינים שמשפיעים על בריאותנו יותר מהכל ועושים הכי הרבה כותרות הם שני ויטמינים שבכלל לא מגיעים מהמזון. ויטמין B12 וויטמין D.

כולנו כבר יודעים שתאי העור מסוגלים לייצר ויטמין D מכולסטרול עם חשיפה לאור השמש ושהדבר מאוד חשוב ליצירת מטבוליזם תקין של סידן בכל תא בגופינו. דבר נוסף הוא שהשמש היא המקור העיקרי שלנו לקרינת ultraviolet radiation UV.

קרני UV הם כמו סוכני חיטוי קטנים. הם מסננים את כל מה שבא במגע ישיר עם העור שלנו- פטריות עובש וצורות אחרות של חיים מיקרוביים לא רצויים שנולדים כתוצאה מחשיפה לשמש.

להפתעתנו גם בארצנו שטופת השמש כ-80% מהאוכלוסיה בישראל סובלים ממחסור בויטמין D. אנשים לא נחשפים מספיק לשמש, ואם כבר נחשפים אז לא בשעות המומלצות, מה שעלול לגרום ליותר נזק מתועלת. חשוב לקחת תוסף תזונה של ויטמין D, ולזכור שלא כל סוגי הויטמין D מיוצרים ונספגים בצורה זהה. לפרטים נוספים על ויטמין D.

B12 בשונה משאר הויטמינים, נוצר בחיידקים הנמצאים בקרקע, במים או במעיים.  בעבר יכולנו לקבל מספיק B12 מהאדמה, אך עם השנים, עקב תנאי סטריליזציה גבוהים יותר וצריכת קפה, אלכוהול ועישון הגוף כבר לא מסוגל ליצור לבד את הויטמין.  גם אנשים שאוכלים בשר בעצם אוכלים את הB12 שקיבלו הפרות . ישנן גם בעיות ספיגה הקשורות במספר גורמים, ומספר סוגים שונים של B12. ההמלצה היא לצרוך טבעי ככל האפשר, והצורה הטבעית ביותר היא B12 מסוג מתיל קובלמין (Methyl Cobalamin) לפרטים נוספים על B12 מתיל קובאלמין.

תזונה בריאה

נכון, תזונה בריאה היא אחד הדברים החשובים ביותר לבריאות תקינה. אבל ללא אורח חיים בריא שמשלב בתוכו רוגע, חשיבה חיובית, אויר נקי ופעילות גופנית, זה פשוט לא יעבוד.
פעילות גופנית פורקת אגרסיות ומשחררת הורומונים כגון הבתא- אנדרופין , הבתא -ליפוטרופין והדינורפין, אשר יוצרים תחושבה של רוגע, אופוריה ושלווה. 

איך להוריד חרדות באופן טבעי

בריאות טבעית במשפחה