שנים אומרים לנו ששמן דגים חיוני לבריאותנו, שאנו לא יכולים שלא לצרוך אותו השכם וערב, והם צודקים אבל לא לגמרי – זוהי האומגה 3 שחשובה לבריאותנו ולא הדגים.

כמה מילים על אומגה 3

אומגה 3 היא שמה של קבוצת חומצות שומן שבמחקרים רבים נמצא כחשובה ויעילה לגוף האדם הנה מקצת התפקידים שהיא ממלאה עבורנו:

סיוע בתפקודים חיוניים בפעילות הלב וכלי-הדם: הורדת רמת השומנים בדם, הורדת רמת הקרישיות בדם (שמסייעת במניעת שבץ והתקפי לב), הורדת לחץ הדם, הפחתת הסיכון לטרשת העורקים, ועוד.

ויסות מערכת החיסון: מניעת דלקות ומחלות אוטואימוניות. התפתחות ותפקוד המוח: אספקה של אומגה 3 בשלב העוברי ובינקות חיונית להתפתחות תקינה של המוח, ולכן חשוב להקפיד על צריכה נאותה של אומגה 3 בקרב נשים הרות ומניקות.

ישנן גם עדויות מצטברות לתועלת בצריכה מספקת של אומגה 3 לתפקוד המוח, למניעת אלצהיימר ומחלות אחרות הקשורות בהתנוונות המוח, ואפילו לסיוע בטיפול בדיכאון ובהפרעות קשב וריכוז.

בואו נכיר את החברות בקבוצת אומגה 3

ישנם שלושה סוגים של אומגה 3: האלפא-לינולנית או בקיצור ALA, שמצויה במזונות שונים מהצומח ו-DHA ו-EPA, המצויות באצות במים עמוקים וקרים ולכן גם בדגי ים הניזונים מהן .

הסוגים הפעילים בגוף הם ה-DHA וה-EPA, אך במידה מסוימת הגוף מסוגל ליצור מה-ALA גם את החומצות השומן הללו. יכולת ההמרה הזו מוגבלת למדי ומושפעת מגורמים רבים, כאשר הגורם התזונתי העיקרי הוא היחס בין חומצת שומן אומגה 3 לחומצת שומן אומגה 6 גורמים תזונתיים נוספים שקשורים לפגיעה בייצור אומגה 3 הם צריכה גבוהה של שומן טראנס, קפאין ואלכוהול, ומחסור בויטמין C, מגנזיום, אבץ וויטמינים מקבוצת B.

גורמים לא-תזונתיים המשפיעים על ההמרה הם מין וגיל. נשים מבצעות את ההמרה טוב יותר מגברים ויכולת ההמרה יורדת עם השנים.כמו כן עישון, סוכרת, רמות שומנים גבוהות בדם גם הם מפריעים להמרה.

חומצת ה DHA – כ 30% מרקמת המח השומנית זקוקה לה וכ 30 סוגי רקמות שונים בגוף רוצים אותה והיא חשובה לבריאות זרע הגבר ולחלב האם.

חברתה ה EPA היא שומרת הסף של גופנו כנגד מגוון רחב של דלקות מונעת ומעכבת אותן ושיתוף הפעולה שלה עם חומצת DHA הוא ההכרחי לבריאותנו.

ועכשיו הפתעה – הצמד הדינאמי והכה חשוב הזה ה-DHA וה-EPA שבמשך שנים נחשב כבא מגופם של דגים, אינו מגיע מדגים כלל ועיקר.

 

קחו עצה מאצה

נהוג לחשוב שאכילת דגים מבטיחה צריכה נאותה של אומגה 3, אולם למעשה דגים מכילים אומגה 3 רק אם הם עצמם אכלו מזון עשיר ברכיב זה. לרוב מדובר בדגים החיים במים עמוקים וקרים, שאוכלים אצות מיקרוסקופיות שונות המכילות אומגה 3. דגים אחרים מכילים כמויות קטנות בהרבה של אומגה 3, או שאינם מכילים כלל כיוון שאינם צורכים את האצה המיקרוסקופית העשירה בחומצות ה-DHA וה-EPA.

רבע מהדגים הנמכרים בישראל מקורם מבריכות דגים, שאמנם חלק מהדגים בהן מוזנים בתוסף אומגה 3, אך מזונם מכיל גם חומרים לא בריאים. הפיקוח על גידול דגי בריכות לוקה בחסר. דגים אלו ככל הנראה מכילים פחות כספית וארסן בהשוואה לדגי ים למשל, אך הם חשופים לרעלנים אחרים דוגמת PCB וחומרים דמויי דיוקסין. כמו כן, לא כל דגי הים מכילים אומגה 3. קרוב לוודאי שדגים מהים התיכון למשל כמעט ולא מכילים אומגה 3. שיעור האומגה 3 אינו מצוין על גבי אריזות הדגים ולמעשה לא נבדק באופן שוטף.

– אומגה 3 לא באה כלל מהדגים היא באה מהאצה שהם צורכים. אנו באקוסאפ לא בזבזנו זמן ופנינו למקור – האצה כמובן.

 

אומגה 3 ישר מהמקור!

במקום לדוג 20 דגים בשביל קופסא אחת של אומגה 3 אנחנו באקוסאפ מפיקים את האומגה ישירות מהאצה שהם ניזונים ממנה והיא המקור האמיתי של אומגה 3.

מלבד הפן האקולוגי – 25% אחוז מהדגה נידוגה עבור תעשיית האומגה 3 ובכך המאזן האקולוגי נפגם. האומגה 3 שמגיעה אלינו מן האצה חפה מכל הזיהומים שבאוקיאנוס, הריכוז בה גבוה במיוחד ותוסיפו לכך את הטכנולוגיה הליפזומלית שלנו וקיבלתם אומגה 3 שמשנה את כל כללי המשחק!

לאחר שהפקנו את המולקולות מן האצה אנו מעבירים אותם תהליך ייחודי – תהליך ליפזומלי – בו נעטפת כל מולקולה בציפוי פוספוליפידים, שהם אבני הבניין של גופנו. תהליך הייצור הייחודי הזה נקרא טכנולוגיה ליפוזומאלית מכיוון שהציפוי של הפוספוליפיד יוצר מולקולות שומניות עגולות הנקראות: ליפוזומים – ואלה מכילות בתוכו את הוויטמין. בטכנולוגיה זו אנו מחדירים כל מולקולת ויטמין הישר אל התא. מדובר בטכנולוגיה החדשנית ביותר בעולם לספיגה מקסימאלית של נוטריינטים.

כשאמרנו לכם שתשכחו כל מה שאתם יודעים על אומגה 3, ידענו על מה אנחנו מדברים.

לפרטים נוספים