האם כל הילדים צריכים לקבל תוספי תזונה?

לא, בדר"כ ילדים שאינם אוכלים ארוחות סדירות, ולא מקבלים את כמות הויטמינים הנדרשת מהמזון יהיו בעלי נטייה חזקה יותר למערכת חיסון לא מאוזנת ומצב בריאותי ירוד.

איזה ילדים בעיקר צריכים לקבל תוספים? ילדים עם מצבים רפואיים כרונים כגון אסתמה או בעיות עיכול, במיוחד אם הילדים נוטלים תרופות, ילדים פעילים שמוציאים הרבה אנרגיה, וילדים אשר ניזונים ממזון תעשייתי.

ויטמינים מקבוצת B1 – B2, B3, B6 ו-B12 -מסייעים לחילוף חומרים תקין, ייצור אנרגיה, מאזן את מערכת הלב וכלי הדם ומחזק את המערכת החיסונית. לויטמין C תפקיד חשוב בבריאות השרירים, רקמת חיבור ועור. מקורות טובים לויטמין C כוללים פירות הדר, תותים, קיווי, עגבניות וירקות ירוקים כמו ברוקולי.
תוספי תזונה לילדים
ויטמין D מסייע בבריאות העצם ומסייע לגוף לספוג סידן. המקור הטוב ביותר לויטמין D לא מגיע מתזונה אלא מאור השמש. כמובן שאם אין שמש באופן קבוע ההמלצה היא לקחת תוסף תזונה.

הסידן עוזר לבנות עצמות חזקות יותר, הברזל בונה רקמת שריר וחיוני לתאי דם בריאים. מחסור בברזל הוא סיכון בגיל התבגרות, במיוחד עבור בנות במיוחד בתקופת הווסת.